Sigen Cloud is volgens de fabrikant een schaalbare en realtime oplossing die gericht is op het verbeteren van de operationele efficiëntie, het terugdringen van de operations & maintenance (o&m)-kosten en het verbeteren van de servicekwaliteit, waardoor distributeurs en installateurs wereldwijd concurrerend kunnen blijven.
Uitdagingen
‘Sigen Cloud biedt een robuuste oplossing voor de industrie, die niet alleen dient als beheertool maar ook als cruciale beslissingshub en intelligente assistent, die het volledige levenscyclusbeheer en operaties ondersteunt’, aldus Tony Xu, oprichter en chief executive officer van Sigenergy. ‘In de afgelopen jaren heeft de zonne-energiesector een snelle groei doorgemaakt, maar werd hij ook geconfronteerd met uitdagingen zoals hoge voorraadniveaus en afnemende klanttevredenheid als gevolg van grootschalige expansie. Tegelijkertijd hebben opkomende technologieën zoals cloud computing en kunstmatige intelligentie (AI) nieuwe mogelijkheden en oplossingen geboden om deze problemen aan te pakken. Sigen Cloud lost niet alleen de belangrijkste uitdagingen van traditionele platforms op, maar biedt de zonne-energiesector ook een krachtige, toekomstgerichte oplossing.’
Installer Points Program
Om zijn partners te motiveren, heeft Sigenergy het Installer Points Program aan het Sigen Cloud-platform toegevoegd. Het geïntegreerde dashboard houdt de voortgang van de installatie in realtime bij, waardoor partners punten kunnen verdienen die via het installateursprogramma kunnen worden ingewisseld voor Sigenergy-producten.
Het Sigenergy Cloud Management Platform is gebouwd op een cloud computing-infrastructuur en maakt gebruik van geoptimaliseerde datastructuren en algoritmen om grootschalige data-analyse en deep learning te ondersteunen. Het platform kan hierdoor miljoenen apparaten beheren.
Open API
De recente mySigen App 2.0-update bevat nieuwe functies op basis van suggesties en feedback van wereldwijde klanten. Het bedrijf streeft naar een maandelijkse update voor de app en het webplatform, waarbij gebruikerservaringen voortdurend worden verbeterd en nieuwe functies worden geïntroduceerd.
‘Met het Sigen Cloud Platform bieden we niet alleen efficiënte en intelligente oplossingen, maar bouwen we ook aan een open ecosysteem’, aldus Xu. ‘Door flexibele en snelle integratiemogelijkheden voor klanten en partners te bieden, creëert het meer keuzes en toegevoegde waarde en wordt samenwerking en innovatie in de sector gestimuleerd’, aldus Xu. Het Sigen Cloud-platform beschikt hiertoe over een open API die verbindingen met wereldwijde virtual power plant (vpp)-aanbieders mogelijk maakt, tot 2.000 apparaten ondersteunt met gelijktijdige reacties in slechts 1 seconde en reactietijden voor elektriciteit van 1,5 seconde. Het platform ondersteunt ook realtime dynamische stroomprijzen in 19 landen en van 81 energiebedrijven, zodat klanten kunnen profiteren van prijsschommelingen voor een hoger rendement van hun zonnepanelen en batterijen. Tot slot kan het Sigen Cloud Management Platform worden geïntegreerd met tal van huishoudelijke apparaten, zoals airconditioners van Daikin, airconditioners van Mitsubishi en warmtepompen van Haier.
Bekijk meer informatie over Sigen Cloud hier in de Solar Magazine Productzoeker.
De september 2024-editie van Solar Magazine is verschenen. Het tijdschrift bevat artikelen over de toekomst van de Nederlandse pv-markt, negatieve stroomprijzen, de strijd tegen dwangarbeid en Solar Solutions Kortijk.